– Merkene har sluttet å snakke for de er redde for å bli beskyldt for grønnvasking Snart vil et flertall av nordmenn ha en bærekraftig livsstil, viser undersøkelse. Men bransjepersoner savner kommunikasjon fra bedriftene.
– Vi måtte vise hvor godt det faktisk smaker Med Purply kan du spise som før, men med et svært lavt klimaavtrykk. Good Morning har bidratt med nettside, innhold og annonsering i sosiale medier.
Rema-Reitan fikk knallhard bærekraftskritikk – Dette svarte han Ole Robert Reitan tror strengere føringer fra politikerne kan hjelpe matvarekjedene til å ta bedre valg.
Bærekraftskommunikasjon: – Et spørsmål om troverdighet Flere undersøkelser viser at folks tillit til bærekraftskommunikasjon er svært lav.
Mener ordet «bærekraft» brukes for mye og på feil måte: – Skummelt hvis det blir mange tomme løfter Petter Gulli i 12 Years liker godt når merkevarer innrømmer at de er en del av problemet, og tar en tydelig rolle på hva de kan bidra med.